ΜαρινέλλαΜαρινέλλα. Μια γυναικεία φωνή άρικτα συνδεδεμένη με την ελληνική μουσική αλλά και με τον ελληνικό κινηματογράφο. Την διακρίνει η ευγενική και συνάμα θηλυκή παρουσία και το επιβλητικά δυνατό μέταλλο της φωνής της.

Η Μαρινέλλα, γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη στις 20 Μαΐου του 1938 και το πραγματικό της όνομα είναι Κυριακή Παπαδοπούλου. Τραγουδά επαγγελματικά από το 1957 και από τότε έχει κυκλοφορήσει 66 προσωπικά άλμπουμ τα περισσότερα από τα οποία γνώρισαν εμπορική επιτυχία.

Από τεσσάρων έως πέντε χρονών, συμμετείχε στην παιδική ραδιοφωνική εκπομπή «Παιδική ώρα». Στα δεκαεφτά της, ακολούθησε ως ηθοποιός το θίασο της Μαίρης Λωράνς όπου έκανε περιοδεία σε όλη την Ελλάδα. Δίπλα της, οι ανερχόμενοι τότε ηθοποιοί, όπως ο Κώστας Βουτσάς και η Μάρθα Καραγιάννη, αλλά και η Σόνια Δήμου, ο Γιάννης Τζαννετάκος και η χορεύτρια Ντέπυ Φιλοσόφου.

Κάποιο βράδυ, στον Παλαμά Καρδίτσας, η τραγουδίστρια του θιάσου αρρώστησε και η Μαρινέλλα που ήξερε απ’ έξω όλα τα τραγούδια, την αντικατέστησε. Τραγούδησε το «Μαλαγκένια», γερμανικό τραγούδι της Κατοχής, και το «Ο άνθρωπος μου» της Σοφίας Βέμπο, σε μουσική του Μενέλαου Θεοφανίδη και στίχους του Μίμη Τραϊφόρου.

Εκείνη η στιγμή που η Μαρινέλλα τραγούδησε, ήταν η στιγμή που το ελληνικό τραγούδι κέρδιζε μία από τις καλύτερες εκπροσώπους του.

Τον Αύγουστο του 1956 στο κέντρο «Πανόραμα» της Θεσσαλονίκης, η Μαρινέλλα γνωρίζει τονΣ.Καζαντζίδη . όπου και τραγουδούσε το τραγούδι «πικρό ψωμί» που έλεγε ο Στέλιος. Όταν η Μαρινέλλα τελείωσε το τραγούδι πλησίασε τον Καζαντζίδη και του εξέφρασε τον θαυμασμό της. Εκείνος , μαγεμένος από την ολοκάθαρη φωνή της αλλά και τις χορευτικές της ικανότητες, της επισήμανε πως τραγουδά το λαϊκό με έναν δικό της τρόπο, όχι πολύ βαρύ.  Τραγουδούν τους καλύτερους συνθέτες της εποχής: Τσιτσάνη, Χιώτη, Παπαιωάννου, Μητσάκη, Ζαμπέτα, Καλδάρα, Δερβενιώτη, Μπακάλη κ.α

Το 1961 στο «Κεντρικόν» είναι η μεγάλη στιγμή που ο Μ.Θεοδωράκης και ο Μ.Χατζιδάκις συνεργάζονται με τον Στέλιο και την Μαρινέλλα. Τέσσερα τραγούδια του Μάνου( Αθήνα, Κουρασμένο παλικάρι, ο κυρ-Αντώνης, το πέλαγο είναι βαθύ) και έξι του Μίκη, από τον κύκλο τραγουδιών «Πολιτεία»( Βράχο-βράχο τον καημό μου, Σαββατόβραδο, Έχω μια αγάπη, Το παράπονο, Ο μετανάστης, Καημός) ερμηνεύονται μοναδικά.

Ο Τσιτσάνης δίνει την «Συννεφιασμένη Κυριακή» στο τρίο ΚαζαντζιδηςΜαρινέλλαΛύδια και τους επικροτεί για την ωραιότερη ερμηνεία του τραγουδιού του.

Μεγάλη στιγμή είναι η συμμετοχή της στον Α΄ Μουσικό Αύγουστο το 1966 στον Λυκαβηττό όπου υπό την διεύθυνση του Μ.Θεοδωράκη ερμηνεύει το έργο «Λιποτάκτες» ενώ ηχογραφεί την «Φαίδρα» και την «Όμορφη πόλη» σε στίχους Γ.Θεοδωράκη σε δισκάκι 45 στροφών.

Το 1967 η Μαρινέλλα ηχογραφεί το τραγούδι του Γ.Ζαμπέτα «Σταλιά-σταλιά». Του το είχε ζητήσει η ίδια να το πει, αφού είχε προηγηθεί η άρνηση της Α.Βουγιουκλάκη να το τραγουδήσει για τις ανάγκες μιας ταινίας. Το τραγούδι γίνεται η πρώτη μεγάλη προσωπική επιτυχία της. Ακολουθεί η πρόταση τουΓ.Δαλιαννίδη στον Μ.Πλέσσα να γράψει ένα «διαφορετικό» τραγούδι για το μιούζικαλ «Γοργόνες και Μάγκες» που θα το ερμηνεύσει η Μαρινέλλα.

Το θρυλικό πλέον «Άνοιξε πέτρα» άνοιξε διάπλατα τις πόρτες στην Μαρινέλλα για το ξεκίνημα μιας μοναδικά λαμπρής προσωπικής καριέρας. Kυκλοφορεί τον πρώτο της δίσκο 33ων στροφών ( είναι από τους πρώτους τραγουδιστές που κυκλοφόρησαν προσωπικούς δίσκους 33ων στροφών).

Παράλληλα, η Μαρινέλλα καθιερώνει ένα καινούριο είδος τραγουδιού, το ελαφρολαικό, ενώ φέρνει κυριολεκτικά επανάσταση στην νυχτερινή διασκέδαση. Τοποθετεί θεατρικούς προβολείς στον χώρο που εμφανίζεται και μεταμορφώνεται από την «μοιρολογίστρα» του σινεμά και την τραγουδίστρια της «καρέκλας», σε μια φινετσάτη και λαμπερή στάρ της πίστας, με ακριβό ντύσιμο και κοντοκουρεμένο μαλλί, παρουσιάζοντας ένα είδος show πρωτόγνωρο για τα ελληνικά δεδομένα.

Το θέατρο που υπήρχε μέσα της το έβγαλε στο τραγούδι και στην πίστα. Η κίνηση του κορμιού και των χεριών της ολοένα γινόταν μια τεράστια φλόγα που αγκάλιαζε όλη την σκηνή. Όλη η Ελλάδα μιλά πλέον για το φαινόμενο «Μαρινέλλα» και οι ουρές έξω από το μαγαζί που τραγουδάει είναι ατελείωτες.

Το 1974,μετά από το «θρίλερ» για το ποιος θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα για πρώτη φορά στον διαγωνισμό της EUROVISION, επιλέγεται η Μαρινέλλα με το τραγούδι «Λίγο κρασί, λίγο θάλασσα και το αγόρι μου» των Γ.Κατσαρού-Πυθαγόρα και παίρνει την 11η θέση.

Το 1978 είναι μια σημαντική χρονιά για την Μαρινέλλα αφού αλλάζει εμφανισιακά αλλά και μουσικά. Μεταμορφώνεται σε ξανθιά, εντυπωσιακή κυρία της πίστας, φέρνει ακριβά μπαλέτα να την συνοδεύουν στο πρόγραμμα της και συνεργάζεται δισκογραφικά με τον Γ.Χατζηνάσιο στον δίσκο « Η Μαρινέλλα του σήμερα» όπου στέφεται με τεράστια επιτυχία. Ο Κ.Κονιτσιώτης θα κινηματογραφήσει τα τραγούδια του δίσκου για την ελληνική και ξένη τηλεόραση. Η Μαρινέλλα ερμηνεύει πολλά είδη τραγουδιού σε αυτόν τον δίσκο από ελαφρολαικό και έντεχνο μέχρι ευρωπαϊκή πόπ!

Το 1980 κυκλοφορεί τον δίσκο « Η Μαρινέλλα σε τραγούδια της Βέμπο» και ένα όνειρό της γίνεται πραγματικότητα, αφού αγαπούσε τόσο την Βέμπο. Ο δίσκος πήρε ποικίλες κριτικές για το «μοντέρνο» ύφος του.

Το 1981 είναι η χρονιά που η Μαρινέλλα συμπληρώνει 15 χρόνια σόλο καριέρας και κυκλοφορεί ένα διπλό δίσκο με πολλές από τις μεγάλες επιτυχίες της ενώ εμπεριέχει και δημοσιεύσεις του ελληνικού και ξένου τύπου με διθυραμβικές κριτικές για το φαινόμενο « Μαρινέλλα» καθώς και τις γνώμες μεγάλων καλλιτεχνών που εξέφρασαν δημόσια τον θαυμασμό τους για την μεγάλη ερμηνεύτρια.

Σχόλια