Αλλάζει η Spotify και προκαλεί μεγάλες εκπλήξεις.

Αλλάζει η Spotify

Η Spotify ξεκίνησε σήμερα μια νέα λειτουργία, η οποία θα επιτρέψει σε ανεξάρτητους καλλιτέχνες να μεταφορτώσουν κομμάτια απευθείας στην υπηρεσία – χωρίς καμία απαίτηση για τρίτο συνεργάτη ή δισκογραφική εταιρεία.

Η λειτουργία αυτή τη στιγμή παραμένει σε λειτουργία beta μόνο με προσκλήσεις – με μερικές εκατοντάδες Αμερικανούς καλλιτέχνες να μπαίνουν – αλλά η Spotify λέει ότι στο μέλλον θα “ανεβάσει ακόμα περισσότερους καλλιτέχνες, ετικέτες και ομάδες”.

Οι καλλιτέχνες θα μπορούν να έχουν πρόσβαση στη λειτουργία μεταφόρτωσης μέσω της πλατφόρμας Spotify For Artists, η οποία μετέτρεψε πάνω από 200.000 επαληθευμένες πράξεις μεταξύ της μηνιαίας βάσης χρηστών στο τέλος Ιουνίου.

Αυτή η κίνηση έχει προβλεφθεί εδώ και πολύ καιρό από την Spotify. Τον Ιούλιο, ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Ντάνιελ Έκ, επανέλαβε στους επενδυτές κατά τη διάρκεια μιας κλήσης για κέρδη του 2ου τριμήνου ότι τελικά θέλει να δημιουργήσει μια “αγορά δύο όψεων” που θα εξυπηρετεί τόσο τους καταναλωτές όσο και τους μουσικούς. (Η Ek, της οποίας η εξυπηρέτηση ήδη φιλοξενεί 20.000 νέα κομμάτια την ημέρα, πρόσθεσε ότι “ο στόχος μας είναι να έχουμε όσο το δυνατόν περισσότερη μουσική στην πλατφόρμα Spotify”).

Αλλάζει η Spotify

Η μεγαλύτερη είδηση ​​σοκ σήμερα, ωστόσο, είναι ότι η λειτουργία αποστολής του Spotify είναι εντελώς δωρεάν.

Η πλατφόρμα δεν χρεώνει τέλη προκαταβολής για μεταφορτώσεις – ανεξάρτητα από το πόσα κομμάτια υποβάλλονται – και επίσης δεν επιβαρύνει τους καλλιτέχνες με πρόσθετες προμήθειες για τα δικαιώματα που δημιουργούνται από αυτή τη μουσική.

Αυτή η προσέγγιση χωρίς κόστος βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με τους υφιστάμενους τρίτους ψηφιακούς συσσωρευτές / διανομείς όπως τα CD Baby, TuneCore, Distrokid και Ditto, τα οποία απαιτούν είτε ένα εφάπαξ τέλους μεταφόρτωσης είτε ετήσια συνδρομή από τους καλλιτέχνες.

Πρέπει να αναρωτηθείτε πόσο χρόνο θα διαρκέσει ο Free-for-All της Spotify: στον ίδιο απολογισμό κερδών του Ιουλίου, ο CFO της εταιρείας, Barry McCarthy, προέβλεψε ότι η οικοδόμηση μιας επιτυχημένης “αγοράς δύο όψεων” θα συμβάλει στη βελτίωση των μικτών περιθωρίων του Spotify – σημαίνει να το χρησιμοποιήσετε για να κάνετε περισσότερα χρήματα.

Προς το παρόν, ωστόσο, η Spotify δείχνει ευτυχής να απορροφήσει το κόστος εκτέλεσης μιας υπηρεσίας αποστολής χρηστών, προκειμένου να οικοδομηθεί γρήγορα μια παγκόσμια κοινότητα από έμπειρους μουσικούς. (Και τότε, ίσως – θα δούμε – αρχίζοντας να χρεώνουμε για αυτό και άλλα εργαλεία κάτω από τη γραμμή.)

Τα σημερινά νέα θα είναι καλοδεχούμενα από τους καλλιτέχνες, αλλά δεν θα είναι τόσο ευπρόσδεκτα από τις μεγάλες δισκογραφικές εταιρείες ή από την SoundCloud.

Η Spotify διευκρίνισε στο MBW ότι το νέο εργαλείο μεταφόρτωσης θα είναι ανοιχτό μόνο σε όσους κατέχουν εξ ολοκλήρου τα πνευματικά δικαιώματα των εγγραφών τους και ότι τα συστήματα φίλτρων έχουν «τεθεί σε λειτουργία για να αποτρέψουν την πιθανότητα να παραβιάζουν περιεχόμενο το περιεχόμενο της υπηρεσίας».

Οι εκδόσεις καλύψεων επιτρέπεται να μεταφορτωθούν, επιβεβαίωσε η Kene Anoliefo, κορυφαία επικεφαλής προϊόντων στο Spotify’s Creator Marketplace.

“Η μεταφόρτωση είναι δωρεάν σε όλους τους καλλιτέχνες και η Spotify δεν σας χρεώνει τέλη ή προμήθειες ανεξάρτητα από το πόσο συχνά βγάζετε μουσική”.

Οι καλλιτέχνες μπορούν να προγραμματίσουν την ημερομηνία κυκλοφορίας στην οποία θέλουν τη μουσική τους να εμφανίζεται μπροστά από το χρόνο. Χαρακτηριστικά όπως αυτό έχουν ήδη δοκιμαστεί πίσω από τις σκηνές, δήλωσε η Spotify, από ανεξάρτητους καλλιτέχνες όπως VIAA (εικονογραφημένο, κύρια), Michael Brun, Noname και Hot Shade.

Το επίπεδο υπόσχεται στους καλλιτέχνες την ευκαιρία να «απελευθερώνουν τη μουσική τους παντού δωρεάν» – παρόλο που, τη στιγμή που η MBW παρατήρησε τις συμβάσεις χρηστών της, η πλατφόρμα διέθετε το δικαίωμα να χρεώνει μια προμήθεια για τα δικαιώματα.

Σχόλια